A világ legolcsóbb autói

ee68a9df1200997b07be8fb0bbdb9f29_l.jpg

Az egyik magyar internetes magazin összeszedte a legolcsóbb elérhető autókat a piacon. A filléres megoldások szerelmeseinek itt a lehetőség egy kis szemezgetésre.

Bár sokan a minőségre esküsznek, és ezért a használt autók vásárlása sem okoz különösebb problémát, vannak akiket inkább az hoz lázba,hogy az adott gépjármű új legyen. Ez utóbbi típus nem akar kockáztatni egy bejáratott modellel, és inkább ő vezetné ki először a frissen vásárolt szépséget a csodás magyar utakra. Viszont apró szépséghiba, hogy az ilyen vásárlónak egy bizonyos összegnél több nem áll a családi kassza rendelkezésére.

Mit lehet tenni ilyen helyzetben? Nos, meg kell nézni a legolcsóbb autók listáját, ahol bárki kedvére válogathat a bizonyos minőséget azért képviselő, de inkább az árelőnyre hajtó versenyzők között.
Az internetes magazin összeállításához az EurotaxGlass segített, a Top10-be pedig listaárral kerültek be a modellek. Tehát nem csak a komolyabb felszereltségeket is mellőzték, hanem a különböző kedvezményeket, amivel egy drágább kocsit lejjebb visznek a könnyebb eladhatóság kedvéért. A cél: hárommillió alatt maradni.

Top 10: az utolsó öt helyezett

A lista utolsó helyét a németek új büszkesége, az Opel Corsa 1.0 Selection szerezte meg, amely 2,71 millióért már becserkészhető, köszönhetően annak, hogy hamarosan érkezik az új generáció, és hogy a gyártónak a Chevrolet Spark eltűnésével be kell fednie a piaci réseket. A Corsa 65 lóerős, háromhengeres és háromajtós, ezért ne csodálkozzunk, ha a szalonban megpróbálnak rábeszélni majd egy erősebb típusra vagy egy jobb modellre.

opel_corsa_1.jpg

Kilencedik lett a Toyota Aygo x, amit 2,695 millióért kapunk meg, ha minimális igényekkel érkezünk a szalonba. Szemben a Corsával ez egy új típus, viszont a kevésbé tetszetős harmonikatető elveheti a kedvünket a fogyasztástól. A modellt a Toyota a PSA Peugeot Citroennel együtt tervezte meg, a végeredmény pedig egy furcsa mangahősre hasonlít extrém külsejével és morcos szemeivel. A kis helyigényű, takarékos, ügyes városi autónál a benzinmotor az egyeduralkodó, ami háromhengeres, egyliteres és 69 lóerős.

toyota_aygo_x.jpg

A nyolcadik helyre futott be a 2,66 millió forintért kínált Dacia Dokker 1.6 Access, ami igencsak tágasnak számít az olcsósági kategóriában. Ha az árával nem is, de a méretével első lenne a Top10-ben, ugyanakkor sokra ne számítsunk ezen felül: a jobb oldalon van egy tolóajtó, Isofix-csatlakozók kerültek hátra, és persze négy légzsák mellett egy menetstabilizátor is jutott mutatóba. A benzines motor 82 lóerős, ami strapabírónak számít.

2012_dacia_dokker.jpg

Hetedikként érkezett be a képzeletbeli célba a Peugeot 107 1.0 Access, ami 2,615 millióért találhat szerencsés gazdára. A szintén a Chevrolet Spark kivonulására apelláló 107-es légkondi nélkül próbál hódítani, azonban a kereslet igencsak csekély, hála annak, hogy az ára közelít a 208-éhoz. A háromajtós modellt 67 lóerős benzinmotor repíti előre az első kerekek segítségével, azonban gyengécske felszereltsége miatt valószínűleg nem ez lesz a legkedveltebb típus a listáról.

peugeot_107_1.jpg

A Top10 utolsó felének első helyezettje, vagyis a hatodik a Hyundai i10 1.0 Life lett a maga 2,499 milliójával. A városi mini felszereltsége a szűk két és félmilliós ár ellenére is teljes, hiszen megtalálható itt a menetstabilizáló elektronika és a légzsákkészlet (elől, oldalt, hátul), vagyis a vezetési élmény mellett a biztonság is adott.

hyundai_i10_1.jpg

Top10: a legolcsóbb öt modell

Az ötödik helyen a Kia Picanto 1.0 LC végzett a maga szerény 2,374 millió forintos árával. A testvérmodell i10-hez képest kedvezőbb az ellenértéke, ráadásul az egyliteres háromhengeres Picanto három lóerővel jobbra képes, és magáénak tudhatja az i10 összes biztonsági extráját.

kia_picanto_1.jpg

A teszteken viszonylag jól szereplő városi mini nívós és tágas belső térrel bír, a vezetési élmény megfelelő köszönhetően a pontos és könnyen járó váltónak és az egyenletesen pergő motornak.
A furcsán ható, egyedi vonásokkal poroszkáló Suzuki Splash 1.0 GC AC kaparintotta meg magának a negyedik helyet 2,266 millió forintos listaárával. Bár igencsak lemegy az árat tekintve, a Splash teljes értékű városi autónak számít, és már alapfelszereltségben is kínálja a légkondicionálót, ezért korrekt vételnek tűnik a frissítéssel érkező modell.

suzuki_splash.jpg

Egy pillanatig meghökkentőnek tűnhet, de egy kombi szerezte meg a harmadik helyet: a 2,2 milliós Dacia Logan MCV 1.2 Access a neve alapján igazi "együttélésre többszörösen alkalmas jármű", azaz Multi Convivial Vehicle, azonban ebben leginkább annyi az értelem, hogy ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol máshol nem kapunk magunknak, bármennyire is kutatunk vagy épp könyörgünk az alkudozás során. Némi befektetés megkaphatjuk a korrekt extrákat is (250 ezerért autógázszett), azonban a lényeg itt az, hogy bő kétmillióért családi kocsit vihetünk haza, ha nem érdekel minket a nívó és a nyugati kényelem.

dacia_logan_mcv.jpg

Ráadásul Dacia lett a második és az első is. Anélkül, hogy lelőnénk a poént, haladjunk szép sorban: az ezüstérmes Sandero 1.0 Access 2,09 millió forintért vásárolható meg. A ferdehátú modell egyik legnagyobb előnye az alacsony ár mellett a tágas utastér és csomagtér, a kellemes rugózás, valamint a kipróbált Renault alkatrészek, miközben hátránya az egyszerű kidolgozású beltér, az alacsony presztízs, a gyenge hangszigetelés, valamint az igencsak elavult megoldások egész sora (kívül és belül egyaránt).

dacia_sandero.jpg

Az első helyet pedig nem más kaparinthatta meg, mint a Dacia Logan, amely kétmillió alatt elérhető (1,99 millióért) abban az esetben, ha valakinek izgalmas vételt jelent a légkondi nélküli családi hátas. A Logan ettől eltekintve tágas és strapabíró, és bár a 75 lóerős motor valami erős, a végeredmény egy takarékos menet lett, amely 6,7 literrel is beéri százon. A Dacia három évet vagy százezer kilométert kínál garanciában, és nincs okunk panaszra a biztonsági felszereltséget illetően is (ESP, szervkormány és négy légzsák).

dacia-logan-01.jpg