0,4 l/100 km! Rekordot futott a Prius a Nürburgringen

56dab2b3675237b0ba79395c67ee9ae4_l.jpg

Ha nem is a sebességben, de a fogyasztásban világelső lett a konnektoros hibrid: a Toyota Prius tartja a lehető legkevesebb benzinnel megtett kör rekordját. Spórolásra fel!

Ilyen benzinárak és ilyen gazdasági helyzet mellett a fogyasztás ma ugyanannyira számít a hétköznapi fogyasztóknak, ahogy a hetvenes évek nagy olajválságai során, azonban a tudomány ma már másképp közelíti meg a problémát, mint évtizedekkel ezelőtt.

Bár az irány ugyanaz, a fogyasztás a hibridhajtás megjelenésével igyekeznek lejjebb vinni a gyártók, hiszen rájöttek: a végtelenségig nem lehet csökkenteni a csak benzinüzemmel vagy gázolajjal működő motorok zabálását. És persze jobb környezettudatosnak lenni, mint a pocsékolás nem túl elegáns és népszerű köntösében flangálni.

A Toyota Prius egyike a nagy úttörőknek, hiszen a félig villanyautónak, félig hibridnek számító modell megfelelő hatótávolsággal bír, miközben minimálisra szorítja a károsanyag-kibocsátást. A Prius remek kompromisszum a zöld értékrendet elfogadó anyukáknak és apukáknak, valamint azoknak, akik a városi limuzin vagy a sportkocsik pazarlásához képest másfajta imidzset szeretnének magukra erőltetni.

Persze a kompromisszum egyik ára, hogy a tulajdonos nem számíthat brutális menettulajdonságokra, és éjszaka sem lesz gyorsulási verseny sem a kihalt Megyeri hídon, hacsak nem akar lehorgasztott fejjel hazakullogni a sofőr a benzintemető vadállatok brummogása mellett.

Van azonban olyan terület, ahol a furcsa (mondhatjuk, hogy egyedi) formájú Prius-okat nehéz megverni, ez pedig a fentebb említett kompromisszum lényege, a fogyasztás. A Toyota Prius PHEV sem azért startolt el a Nürburgring rajtrácsáról, hogy lenyűgözze a nézőket a gyorsulásával vagy a végsebességével, sokkal inkább azért, hogy egy kis takarékossági példát mutasson mérhetetlenül pazarló világunknak.

És persze nem árulunk el nagy titkot, hogy ez sikerült: a modell ugyanis felállította a lehető legkevesebb benzinből megtett kört. A Toyota Racing Development által felkészített Prius ráadásul nem kért külön bánásmódot, és egy átlagos pályanapon veselkedett neki a feladatnak. A feladat során 60 kilométer per óra volt a minimális sebesség, vagyis ennél lassabban nem ment az autó, ami végül egészen elképesztő, 0,405 liter per 100 kilométeres étvággyal (vagy inkább étvágytalansággal) küzdötte le a húsz kilométeres pályát.

Természetesen a sebesség és a körülmény sem idézi fel a versenyek hangulatát, azonban a teljesítmény ettől függetlenül még elképesztő, és nem lehet elvitatni azt sem, hogy a Prius irányt mutat a jövőre nézve. Öt evőkanálnyi benzin ugyanis még akkor is szép, ha a 20 perc 59 másodperces köridő igencsak távol van a Ringen látottaktól.

A Toyota Prius PHEV amúgy 2,11 litert eszik százon a hivatalos jelentések szerint. Az biztos, hogy most sikerült ezt az eredmény jócskán lefaragni.

Címkék: toyota prius