Új idők szele: a Lada bemutatta a sportos Kalinát

b262fcb3a88d76445a5d5d6ad933cf2d_l.jpg

Az orosz márka bemutatta egyik legnépszerűbb modelljének, a Kalinának a sportváltozatát, ami nemcsak megfizethető, de némileg korszerű is.

Nem szívesen gonoszkodik az ember, de mégiscsak meglepődik, amikor azt a hírt hallja, hogy a nem éppen ilyen dolgokban menő Lada egy sportos modellről rántotta le a leplet.

A legnépszerűbb családtagnak számító Kalina esetében viszont éppen ez történt, ráadásul a tervezők segítségével a trükkös vezetők nem is egy, hanem két sportos kivitelt dobtak oda a fogyasztók elé, hátha a megduplázott munka dupla annyi bevételt ígér.

A két Kalináról elmondható, hogy a teljesítménynövelés hatására egyszerre lettek megfizethetőek és korszerűek; az első eddig sem volt ismeretlen a modell kapcsán, a második azért már ritkán mondható el egy Ladáról.

Mind a két modell 1,6 literes motort kapott, de míg a Kalina Sportban egy 16 szelepes négyhengeres és 120 lóerős erőforrás dolgozik, addig a Need For Racing változatban már egy erősebb, 140 lóerős hajtás gondoskodik a száguldásról.

A két sportmodell egyaránt megkapta a nagy első légbeömlőt, a hátsó diffúzorimitációt, valamint a kis tetőspoilert, és a végsebesség mindkét esetben 197 kilométer per óra lett. A Sport 9,5 másodperc, a Need For Racing 8,5 másodperc alatt sprintel százra, és hogy innen biztonságos legyen a megállás, az új családtagok nagyobb teljesítményű fékrendszert is kaptak, aminél rövidebb a végáttétel, feszesebb a futómű, és merevebb a karosszéria.

Bár a két sportváltozat tisztességes tulajdonságokkal rendelkezik, nem kell mélyen a pénztárcába nyúlni, ha megkívánjuk őket. A Kalina Sport 487 ezer rubelbe (vagyis 3,2 millió forintba) kerül, és csak remélni lehet, hogy a Renault-irányítás alatt márkánál a minőségre nem lesz akkora panasz.

Címkék: lada kalina