Sportkocsival hódítana az Alfa
2013 tavaszán mutatták be Genfben az Alfa Romeo 4C sorozatgyártásra szánt változatát, amelynek koncepcióját a szemfülesek már 2011-ben megtekinthettek. Az Alfa hosszú szünetet követően jelentkezett sportkocsival, és a jól értesültek szerint a márkának rendkívül fontos volt, hogy az új típus kellőképp bizonyítson.
Az autógyár épp ezért el is kezdte a gyártást Modenában, ahol nem mellesleg a Maserattikat szerelik még össze.
A hamarosan elérhetővé váló 4C egy kis méretű sportautó, aminek súlyát szándékosan igyekeztek alacsonyan tartani. Az Alfánál ezért szénszálas műanyagvázat és 15 százalékkal könnyebb üveget használtak fel, a kedvező súlyelosztás érdekében pedig középmotoros kiépítést alkalmaztak.
Az autóba egy 1750 köbcentis, négyhengeres, 240 lóerős motort és duplakuplungos váltót szereltek.
A forgalmazásról pontos dátumot még nem tettek közzé a gyártónál, azonban az Alfa szeretne nyitni, és a 4C-nek Európán kívül, többek között az Egyesült Államokban és Kínában is fontos szerepet szán.
Az ár tekintetében nem tudni, hogy lesz-e változás a 2011-ben megszabott 45 ezer eurós értéktől, vagy tartja magát ehhez az Alfa.