Na, milyen lesz a harmadik Audi TT?

ffe144b59c409587b4c9211fb31afdfe_l.jpg

Most már hivatalos, és maga az Audi is elismerte, hogy kistestvért kap a TT roadster és a kupé. A megvalósulás útjára lépett projekt kapcsán azonban még mindig titok, hogy pontosan milyen kialakításban érkezik a harmadik változat.

A megvalósulás útjára lépett, és most már az Audi is elismerte, hogy a TT roadster és a kupé mellé hamarosan megérkezik a sikeres modell harmadik változata. Bármennyire is izgalmas mindez, azt még mindig lehet tudni, hogy pontosan milyen kialakításban kapjuk meg az új családtagok, ugyanakkor sokan arra számítanak, hogy a TT Offroad Concept keltik majd életre a németek.

A bejelentés kapcsán Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési igazgatója ugyanakkor elmondta, hogy egy korábbi tanulmány számít majd kiindulópontnak, és ez a szakértők szemében a TT Offroad Conceptre terelte a gyanút.

Az áprilisban, Pekingben bemutatott tanulmány pedig egy terepjárós változat, ami igencsak dögösre és erősre sikeredett, tehát a rajongókra volna okuk az örömre. De miért is?

Az Offroad Concept egy 4,39 méteres csinos monstrum, amit egy 12 kWh kapacitású akkumulátorral táplált villanymotor, valamint egy kétliteres, 292 lóerős és 650 Nm-re képes benzinmotor hajt, amelyek együtt 408 lóerős rendszerteljesítményt generálnak. Pofás, nem igaz?

Amennyiben a találgatások igaznak bizonyulnak, akkor a nemsokára piacra kerülő szériamodellnek ez a koncepció adja majd az alapját, ami még akkor is reményteljes, ha hozzátesszük, hogy a hajtáslánc valószínűleg egyszerűbb lesz.

Akadnak viszont olyanok is, akik szerint Hackenberg nem az Offroad Conceptre, hanem a shooting brake koncepcióra gondolt, amikor pedzegetni kezdte a TT legújabb változatát.

Néhány szakértő úgy gondolja, hogy az Audi termékpozicionálási szempontból a közelgő Q1 miatt nem szívesen küldene még egy SUV-ot a csatamezőre, és inkább más frontokat nyitna meg a szabadidős típusok konkurenciája miatt. A sportos kombi éppen ezért igazi különlegesség lehetne, csakhogy a hozzáértők nagyobb része nem félti az Audit, hiszen a német márka a szabadidőjárművek szárnyalása miatt kevesebbet hibázhat a terepjáróval.

Címkék: audi tt