Sikerült beárazni a kínai Teslát

3b3e749011568df066956f2034087c10_l.jpg

Bár nem indult könnyen, végül a Teslának sikerült pontot tennie a kínai terjeszkedésre: a kaliforniai gyár Te Si La név alatt kezdheti el az S-modellek forgalmazását.

A kínai berobbanás küszöbén áll a Tesla: az autógyártó hosszú jogi huzavona után Te Si La néven végre elkezdheti az S forgalmazását a távol-keleti piacon. A leggyorsabban fejlődő területen a fogyasztók még az európai árnál is drágábban kaphatják csak meg a modellt, amely nemcsak elektromos meghajtásával, de pazar külsejével is felhívta már magára a figyelmet.

Az autógyár csodatípusának kínai ára 27 millió forintnak megfelelő jüan lett (747 ezer), amiért egy 85 kWh-s akkucsomaggal felszerelt S-t kaphatunk; csak összehasonlításul és csak csendben, de ugyanezt a modellt az Egyesült Államokban 17,5 millióért már hazavihetjük (75 ezer dollár). Sőt, még Európában sem kell többet fizetni 24-25 millió forintnyi eurónál.

A nagy árkülönbség valószínűleg a magas helyi adók miatt alakult ki, de a várakozások szerint még ez sem rettenti el majd a kínai fogyasztókat, és az S még a borsos összeg ellenére is népszerű lesz.
Az Elon Musk tulajdonában álló Tesla egyik célja, hogy Kína a márka legfontosabb piaca legyen idővel, ehhez azonban a mostaninál nagyságrendekkel több töltőhálózatot kell felhúzniuk a következő években, hiszen mostanság még a nagyobb városokban sem egyszerű megfelelő állomást találni.

Kérdéses még az is, hogy a védjegyviták miatt nevet változtató Tesla eladásait miképp befolyásolja az, hogy egy eddig nem ismert néven kell futniuk.

Az mindenestre biztos, hogy a Tesla első kínai ügyfele most igencsak bosszús lehet, mivel ő anno 92 millió forintnak megfelelő összegért honosított magának egy olyan S-t, amit a kereskedői hálózatnak hála most harmadáron vehetne meg.

Címkék: tesla