Itt az új Volkswagen Passat

7acce66d40ec90c2d61987b409cbf850_l.jpg

A potsdami Volkswagen Design Centerben július 3-án bemutatták a nyolcadik generációs Passatot, amely egy sor friss kényelmi segédrendszerrel, megújult motorokkal és mérsékelt saját tömeggel igyekszik majd meghódítani a vásárlóközönséget.

A Volkswagen Passat az eddigi hét generáció során a legsikeresebb európai cégautó lett, és a modell komoly szerepet kapott a családok életében is, ezért minden szakértő és rajongó érdeklődve figyelte a német gyár lépését, hogy az mit is hoz ki az új, nyolcadik generációból.

A világ egyik legsikeresebb középkategóriájú autójánál ugyanis nem lehet hibázni, és az eddig legyártott 22 millió darab presztízse megköveteli azt is, hogy az újítás jövőbe mutató, esztétikus és egyedi legyen. Mivel 2013-ban is ez volt a Volkswagen-csoport legnagyobb darabszámban értékesített típusa a maga 1,1 millió példányával, ezért senkinek nem kellett félnie attól, hogy a németek nem fordítanak kellő figyelmet a generációváltásra. A lepel lerántása után pedig végre kiderült, hogy az új Passatból nem hiányoznak majd az innovatív fejlesztések.

Modern külső, tágasabb belső

A konstrukció korszerűbb, az arányok pedig dinamikusabbak lettek, amit a tervezők az alacsonyabb karosszériával, a hosszabb tengelytávval és a nagyobb kerekekkel értek el. A forma továbbra is időtálló, valamint egyszerre exkluzív és funkcionális, vagyis az üzletemberek továbbra is szeretni fogják, ráadásul munkaidőszakon kívül is megéri majd használni.

Az új generáció a Volkswagen-konszern rugalmas MQB platformjára épült, a változtatásoknak köszönhetően ráadásul az új Passat belül tágasabbnak, kívül pedig sokkal dinamikusabbnak hat. Az utastér mellett a csomagtér befogadóképessége is nőtt, valamint megtartották a nagy kiterjedésű ablakfelületeket.

A LED-es és halogén fényszórók szerelmeseiről a Passat sem feledkezik meg, ugyanakkor sokak bánatára a xenon kikerült a kínálatból. A hátsó lámpákat a tervezés során átformázták, középen behúztak egy lemezt, valamint a lökhárítóba integrálták a kipufogóvégeket, a végeredmény így egyszerre lett formás és csinos, kicsit olyan érzésünk is van, mintha egy kellemes látványt nyújtó latin-amerikai hölgyideál popsiját bámulnánk.

Tetszetős belső, hasznos újítások

A külsőhöz illően a beltér is szofisztikált, a megmunkálás minőségi és esztétikus, ráadásul egy sor innovatív megoldással találkozik majd a szerencsés tulajdonos. A fő műszercsoport nagyobb lett (31 centiméteres), a képe ráadásul kiemelkedően jó minőséget képvisel; a könnyebb kezelhetőség érdekében pedig minimális lett a funkciógombok mennyisége.

A biztonságról és a vezetés megkönnyítéséről egy sor frankón operáló rendszer gondoskodik: városi vészfékező-rendszer (plusz gyalogosfelismerés), holtteret és jármű mögötti forgalmat figyelő rendszer, sávváltást és sávtartást figyelő rendszer, utánfutó asszisztens és persze a 360 fokos kamera. Itt a sofőrnek tényleg könnyű dolga van, persze a józan észt ebbe az autóba ülve sem érdemes kívül hagyni.

Száguldás, Passat-szerelem

És hogy a vezetési élmény se maradjon ki, a Passat tervezésekor ügyeltek arra, hogy a kormányzáshoz elég legyen néhány kisebb mozdulat, illetve hogy rendelhető legyen a sportfutómű és az adaptív lengéscsillapítás.

Az új generáció modelljeihez pedig tíz családtagból álló benzines és dízeles motor érkezik majd, amelyek 120 és 280 lóerő közötti teljesítményre lesznek képesek. Az Euro 6-os erőforrások korszerű megoldásainak köszönhetően pedig akár 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást is elérhetnek majd az új tulajdonosok, ráadásul mindegyik változat tartalmazza majd az automatikus motorleállítást és automatikus motorindítást, valamint a fékezési- és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit.

Az új Passatra jövő héten már le is lehet adni a rendeléseket (július 10-től indul ez a lehetőség), az autó alapára pedig Németországban 25 875 euró, vagyis cirka nyolcmillió forint lesz.

Címkék: vw passat