Beújít az Land Rover az Evoque-kal
Felfrissítették a Range Rover Evoque-t, amelyet a nagyérdemű ezúttal meg is tekinthetett a Genfi Autószalonon. A végeredmény igencsak impozánsra sikeredett.
A Land Rover nemcsak tiszteletét tette a Genfi Autószalonon, de ha már ott voltak, megmutatták az új Range Rover Evoque prototípusát is. Az új modellről már korábban is tudni lehetett, hogy elsőként kapja majd meg a ZF új, kilencsebességes automata váltóját, azonban a brit márka most további részleteket is közölt.
Mint kiderült, nagy változást a motorválaszték kapcsán nem érdemes várni. A gyengébbnek számító 150 lóerős, 2,2 literes dízel várhatóan takarékosabb és környezetkímélőbb lesz a réginél, ráadásul elsőkerék-meghajtással akár öt liter alatt is maradhat a fogyasztása, miközben 130 gramm alá szorul a szén-dioxid kibocsátása.
A vásárlók külön megrendelhetik az Active Driveline nevű összkerékhajtást, amely a még takarékosabb közlekedés érdekében elsőkerék-meghajtásra kapcsol 35 kilométer per órás sebesség felett. A rendszer külön érzékeli, ha négykerék-meghajtást igényel a terep, és a kocsi azonnal visszakapcsol. A rendszerhez elektronikus differenciálzár is jár, így a fogyasztó extra segítséget kaphat a nehezebb útviszonyok között is.
Az új Evoque 2014-ben érkezik meg a márkakereskedőkhöz, és számos kényelmi és biztonsági extra kerül majd a kocsiba. Az Evoque-ba bekerül a parkoló-, és sávtartó asszisztens, illetve készült egy kresztábla-felismerő rendszer is a még nagyobb biztonság érdekében.
Külsejét tekintve az Evoque azonban nem sokat változik, ugyanakkor a gyártó tájékoztatása szerint bővül a színválaszték, valamint rendelhetünk a típushoz könnyűfém-kereket is.
A Land Rover 2011 óta gyártja a kompakt CUV-nak számító Evoque-t, amely három-, és ötajtós, valamint kétliteres benzinmotoros és 2,2 literes dízelmotoros változatban rendelhető meg a márkakereskedőknél.