Nagy terveket szövöget Amerikában a Volkswagen

a67e9d105d87a83c2081372f8c241cc4_l.jpg

Fel szeretné pörgetni az eladásait Amerikában a Volkswagen, ezért a konszern gyakrabban fog új vagy felújított modelleket a piacra dobni. Nagy tervek következnek a világ legnagyobb óriásától.

A Volkswagen csokorba gyűjtötte a céljait és az azok eléréséhez szükséges lépéseket. A nagyobb piaci részesedés elérése érdekében az egyik legfontosabb lépés például az lett, hogy a konszern a korábbinál sokkal rövidebb időközönként fog bemutatni új vagy felújított modelleket. A németek a mostani hét helyett minden ötödik évben szeretnének piacra dobni egy új autót az Egyesült Államokban, a ráncfelvarrásokra pedig háromévente kerülhet majd sor.

A Volkswagennél azzal magyarázták a felgyorsított tempót, hogy az amerikai igények nagyobbak az újabb típusú autók iránt. Az amerikai divízióért felelős Michael Hordn szerint a vásárlóik gyorsabb változásokat akarnak a modelleknél, ezért rövidíteni kell azok életciklusán.

Bár a döntést még nem hagyta jóvá az igazgatóság, azonban a szükséges zöld utat már júniusban megkaphatja az amerikai divízió. A modellek felpörgetésére persze így is idő kell, és legkorábban 2017-től kezdődhet meg a folyamat.

Mindez azt is jelenti, hogy a Volkswagen nagyhatalmi céljait nem ez a lépés fogja segíteni: mint ismeretes, a németek 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává szeretnének válni azzal, hogy évente ők adják el a legtöbb autót. Bár az új tervek ezzel kapcsolatosan csak kisebb mértékben segíthetnek, az ambiciózus cél elérésében lehet némi szerepe az amerikai piacnak: a Volkswagen a 2013-as 407 ezer darabos eladásról 2018-ig ugyanis 800 ezerre növelné az itteni értékesítést.

A lépésre már csak azért is szükség van, mert a Volkswagen hiába számít Európában piacvezetőnek, az Egyesült Államokban nem találják a titok nyitját, és igencsak hátul kullognak a listán. A Volkswagen piaci részesedése az országban 2-3 százalék körül mozog, a havi eladások ráadásul az utóbbi 12 hónapban visszaesést is mutatnak.

Egyértelmű, hogy változtatni kell, a kérdés már csak az, hogy mindez a helyi sajátosságokkal összhangban történik-e meg. Aszakértők szerint ugyanis a Volkswagen gyenge szereplése annak köszönhető, hogy a konszern nem az amerikai igényeknek megfelelő autókat kínálja, ezért nem is tudja felvenni a versenyt a Forddal vagy a General Motors-szal.

Címkék: vw