3 milliós visszahívás a General Motorsnál

171fc14b49a79ea979710de5b3402b30_l.jpg

3 milliós visszahívás a General Motorsnál

Hatalmas, több mint három millió autót érintő visszahívási akciót jelentett be a General Motors azt követően, hogy számos problémát észleltek a korábban értékesített autóiknál.

A világ második legnagyobb autógyártója, a General Motors 3 millió autót hívott vissza az Egyesült Államokban különböző hibák miatt, és a javítások várható költsége elérheti a 300 millió dollárt is.
A gyártó közlése szerint a gigantikus akció egyik fő kiváltója a régebbi autóknál meghibásodott gyújtáskapcsoló volt, emiatt ugyanis mintegy 1,6 millió gépjárműnek (Chevrolet Cobaltoknak, Pontiac G5s-eknek, Saturn Ionoknak, Chevrolet HHR-eknek, Pontiac Soltice-oknak és Saturn Skyoknak) kellett visszagurulnia az üzemekbe.

A gyújtáskapcsoló hibája a General Motors tájékoztatása szerint eddig 34 balesetet okozott, amikben sajnálatos módon tizenketten meg is haltak. Nem ért ezzel egyet, sőt, alulbecsüli a GM számításait több civil szervezet is, amik szerint ezeknél a számoknál sokkal súlyosabb volt a valós következmény, viszont nyilvános beszámolók nem készültek a többi balesetről.
A gyújtáskapcsoló miatt visszahívott gépjárművek mellett további szűk 1,5 millió darab is visszatér az üzemekbe, azonban az ezeknél a modelleknél tapasztalható hibáknak nincs köze az előbbi problémához. A kisebb-nagyobb gondokra viszont épp a gyújtáskapcsoló miatt elrendelt átfogó vizsgálat derített fényt.

Az első front- és oldallégzsák működésében tapasztalt hiányosságok miatt 1,18 millió SUV-ot rendeltek vissza, bónuszként náluk pedig egyes esetekben az övfeszítők sem teljesítették tökéletesen a munkájukat (akkor, amikor a műszerfalon kigyulladt a légzsák helyzetét jelző lámpa). Érintett a Buick Enclave, a GMC Acadia, a Chevrolet Transverse és a Saturn Outlook. A General Motors szerint emiatt a probléma miatt senki sem sérült meg.
Amiatt, hogy a műszerfal felső burkolata egy esetleges ütközés következtében veszélyessé válhat a biztonsági övet nem használó utasokra nézve, 303 ezer Chevrolet Express-t és GMC Savanát fognak kijavítani. Ebben az esetben sérülésekről még nem érkezett hír, azonban az autók nem felelnek meg a szövetségi előírásoknak, ezért a visszahívás ezúttal sem maradhatott el.

A General Motors emellett 63,9 ezer darab, 2013-ban és 2014-ben gyártott Cadillac XTS-t is berendelt, mert a hibás fékrendszer szélsőséges esetben tüzet is okozhatott a motortérben. A jó hír, hogy a General Motors tájékoztatása szerint sérülés ebben az esetben sem történt, viszont két, kereskedésben álló autó már kigyulladt emiatt.

A GM hétfői közleménye szerint meg kellett duplázni a munkát annak érdekében, hogy az autók felülvizsgálatával minél gyorsabban végezzenek, valamint belső eljárást is kezdeményeztek, hogy kiderítsék, miért tartott ilyen sokáig a problémákra válaszolni. Ez utóbbira azért is volt szükség, mert a gyártót rengeteg kritika érte amiatt, hogy csak most kezdett el foglalkozni a gyújtáskapcsolót érintő hibákkal, pedig hasonló hírekről már 2001-ben is hallani lehetett.

Az állami szintű vizsgálatot azonban a GM nem úszta meg, mivel a negatív hírek miatt nemcsak az amerikai kormányzat, de már a Kongresszus is beindította az ilyenkor szokásos ellenőrzési gépezetet. A General Motors a javítások miatt keletkezett 300 millió dolláros költségét az idei év első negyedévi eredményéből írja le.