Visszatér a Buggy-Bogár?
Terepjárós stílusban idézték meg a klasszikus modellt: a Volkswagen tervezői egy off-roadra is kiváló Beetle-tanulmánnyal lepték meg a Detroit Motor Show közönségét.
A sportos és a klasszikus stílus helyett ezúttal a terepjárós irányt választották a Volkswagen tervezői, és sikerült is lenyűgözniük a detroiti kiállítás nézőit.
A múltidéző modellre Amerikában is nosztalgiával gondolnak: a hatvanas években a VW Bogár számított a legolcsóbb autónak, ezért nagyon sok házilag épített Buggy-t építettek a fiatalok ebben az időben.
A sufnituningos modelleket terepversenyzésre tervezték, és a gyárinál jóval erősebb motor mellett hosszú rugóutakkal, valamint nagyobb terepgumikkal is rendelkeztek ezek a kocsik.
Nem véletlen, hogy az elmúlt évtizedekben igazi kultusz épült ki a jellegzetes külsejű homokfutók köré, és a Volkswagen most ezt a népszerűséget igyekezett kihasználni a Detroit Motor Show-n.
A Beetle Dune tanulmánya azonban csak annyiban új, hogy megnövelték a kerekek méretét, megemelték a modell hasmagasságát, és a fémszínű kartervédő-imitációk mellett az autó kapott egy erősen sárga festést; a bemutatott autót alapját minden más szempontból a Beetle Turbo szolgáltatta.
A még morcosabb külső érdekében a ködlámpák helyett két, fekete műanyag-szemöldökkel díszített tejüveg-karikát installáltak, amiknek köszönhetően azonban a modell nem agresszív, hanem kicsit vicces lett.
Világrengető újítást belül sem tapasztalunk: a fekete betétek helyet sárgákat találunk a kormányon, a középkonzolon és az ajtón, valamint a műszerek számlapjai is mustáros csíkozást kaptak a tervezés során. Kicsit szokatlan lett ugyanakkor az, hogy a felső kesztyűtartó helyére kapaszkodót tettek, amire azért is lehet szükség, mert a Beetle erős, 210 lóerős turbómotort kapott, amit hatfokozatú DSG-váltó irányít az első kerekek felé.
Mivel a tanulmányautó elég véglegesnek tűnik, ezért ha a Volkswagen vezetői rábólintanak, akkor elindulhat a sorozatgyártás, és már 2015-ben megvásárolhatjuk a kereskedésekben a Beetle Dune-t.