Népautó a Fordtól - De mennyire lesz olcsó?
Az új Ford Káról már tudjuk, hogy egyszerű formával és egyszerű anyagokból készül, és persze hogy nem célja versenyezni a Daciával. A kérdés már csak az: mennyibe fog kerülni?
Ötajtós és egyszerű alapokból építkező kisautót álmodott meg a Ford, amely ugyan sokban hasonlít a Dacia Sanderóra, mégsem szeretne vele versenyezni a márka európai vezére, Stephen Odell szerint.
Az új modell jövőjét nehéz megjósolni, azonban a külsejét illetően már most meglepte a kritikusokat. Elég csak arra gondolni, hogy az első generációs (és rendkívül népszerű) Ka mennyire igyekezett látványos és egyedi külsővel előállni, és hogy a vásárlói visszajelzések alapján mennyire eltalálták a formát a tervezők. A sajátos vonalakkal már kevésbé büszkélkedő második generációt a Fiat 500-as alapjaira öntötték, és a várt sikert emiatt el is maradt.
Azt már most is lehet látni, hogy sajnos az egyedi ötletek ezúttal sem cikáztak a Ford tervezőinek a fejében. Cserébe kapunk egy praktikusan összeszerelt új generációt, amely lényegében csak annyira Ka, hogy kisebb a Fiestánál. A Brazíliában gyártott modell a legkisebb Ford-modell,és bár érződik a koncepcióváltás jó irányba történő vágya, a siker a képek alapján nem lesz feltétlen átütő.
A Ford európai vezérigazgatója, Stephen Odell mindenesetre elmondta, hogy nem szeretnének versenyezni a Daciával, és inkább egy szűk résbe fognak illedelmesen betolakodni (amely a Renault olcsó márkája és néhány világmárka között található). Az árakról viszont Odell egyelőre nem beszélt (ki tudja, talán még a Fordnál is vitáznak pár ponton), viszont az új Kát az olcsó márkák csúcsmodelljévé szeretnék tenni.
Ha saccolni kellene, akkor mégis szükséges elővenni a Sanderót, amelyhez a legközelebb áll a Ka a modellek palettáján. Ehhez viszonyítva a Ford kisautójánál a 3-3,3 millió forintos árra számíthatunk, és Odell szerint is van kereslet ebben az ársávban. Azt viszont nem tudni, hogy a Ka jelentős árelőny nélkül is megállja-e a helyét a Fiestával szemben.