Még várnak a fapados Volkswagennel: nem elég olcsó a kocsi

b8292acafd72142128a3481ac4b0abff_l.jpg

A harmadik világ piacait szeretné meghódítani a Volkswagen, és ehhez el is készítette az első igazán olcsó autóját.

Csak egy hiba van a számításban: még mindig nem elég filléres az ajánlatuk.

A Volkswagen a világ legnagyobb autógyártójának babérjai pályázik, ezért célba is vette a harmadik világ piacait, ahol viszont nem ugyanazokkal az árszintekkel dolgoznak a kereskedőknek. A belépés feltétel az egy olcsó autó volt, és a Volkswagen leginkább a Renault és a Dacia mintáját szerette volna lemásolni: a válság miatt a fogyasztók elfordultak a hagyományos autómárkáktól, és a román márka a franciák globális eladásainak egy idő után már a 41 százalékát adták ki.

A német gyártó tudta, hogy a fejlődő országokban, úgy mint Indiában, valamint a legnagyobb piacnak számító Kínában hatalmas a kereslet az olcsó, ugyanakkor megbízható családi autó iránt. Nem mellékesen ezek azok a területek, ahol a Volkswagen jelenléte gyengének számít, és ezen az sem segít, hogy számos érdekeltsége van a konszernek Kínában.

A hátráltató tényező az ár lett, és a Volkswagen azonnal lépett az ügyben: tervek készültek, azonban a számok tekintetében csak nem sikerült megfelelő eredményt produkálni. Heinz-Jakob Neusser, a csoport márkafejlesztésért felelős vezetője szerint még most sem tudják megoldani azt, hogy megérje bevezetni és gyártani egy új, fapados modellt, amelyet 6 és 8 ezer euró közé kellene szorítani. Hogy mekkora munkáról és milyen nehéz küldetésről beszélünk: az ár leszállítását egy évnyi megfeszített munka után sem sikerült véghez vinni.

Már a padlólemez kapcsán is problémákra ütköztek a tervezéskor: az új, rugalmas és költségtakarékos MQB padlólemez helyett ugyanis a konszern inkább a régi platformokat használná a harmadik világban, amiket a fejlett piacokon már kivezettek a gyártásból.

A Volkswagen legolcsóbb autója jelenleg az Up! névre keresztelt miniautó, ami Németországban 9975 eurótól kapható (Magyarországon a modellért 2,69 millió forintot kell minimum leraknunk az asztalra).

Címkék: vw