Manipulált a német autóklub?

7be335477876db854960134c6e137164_l.jpg

Saját hitelességével játszik az ADAC: a német autóklub manipulált számok alapján választotta meg a németek kedvenc autójának a Vokswagen Golfot.

Igencsak komoly válság elé néz a német autóklub, ha nem sikerült tisztáznia magát a hitelességét is érintő kérdésben: az ADAC korábban már sokszor bizonyította, hogy képes mérésekkel alátámasztott hiteles teszteket leszervezni, azonban most mégis egy szemtelen felszorzás miatt kerültek bajba.
A klub ráadásul egy közönségszavazáson csúszott el, ami már csak azért sem volt szerencsés, mert a végső sorrenden a laza kozmetika valójában nem is változtatott.

Az ADAC korábbi teszteredményeit már megtámadták páran és párszor: sokan megkérdőjelezték azt is, hogy a gumiteszteken rendre a német márkák nyernek. Mivel a tesztek végeredményét sok független szakértő is megfelelőnek tartotta, eddig az autóklub nem került bajba; egészen a mostani pillanatokig.
A dolog hátterében az áll, hogy a Sárga Angyal-díjjal kapcsolatos voks során a Volkswagen Golf 3400 szavazattal első lett; később mégis azt olvashatta az igencsak meglepett nagyérdemű, hogy a népszerű modell 34 ezer szavazatot kapott.

Az ADAC természetesen belső vizsgálatot kezdeményezett, és meg is állapították a manipuláció tényét, viszont kiemelték azt is, hogy a sorrendet nem érintette a 'hiba'. Bár a vizsgálat még mindig tart, azt már most leszögezték, hogy a számokat nem először szorozták fel. Nehéz lesz ugyanakkor megállapítani azt, hogy mikor kezdődött ez a fajta trükközés, mivel a szavazásokat követően a voksokat megsemmisítik a hatályos adatvédelmi törvények értelmében.

Az ADAC saját lapjának, az ADAC Motorweltnek egy korábbi főszerkesztője szerint ezt sikerült "elszarni", és hogy a rakás még nagyobb legyen, a Volkswagen és a Daimler azonnal elhatárolódott a német autóklubtól. A két gyártó azonnal jelezte, hogy ha tényleg manipulációk jellemezték az ADAC munkásságát, akkor az úgy történt, hogy arról ők nem tudtak. A Volkswagennél valószínűleg arra is felkészültek, hogy a vizsgálat eredményétől függetlenül visszaadják a díjat.

Az ügy által keltett hullámok ráadásul magasra csaptak: bár az ADAC egy független szervezet, a német közlekedési miniszter átfogó vizsgálatot követelt az ügyben, hogy visszaállítsák a német autósok bizalmát. Külön érdekesség, hogy az ADAC egyike azoknak a szervezeteknek, amik minden eszközzel küzdenek a vezető politikusok által erősen követelt és tervezett német autópályadíj bevezetése ellen.

Címkék: vw golf