LED-es lámpát kapott a Mercedes CLS

471bd07fdaa7b040f7ab8b2a13f8f35b_l.jpg

Nem akart lemaradni a Mercedes sem a LED-es őrületről, ezért a ráncfelvarráson átesett CLS is megkapta az új Multibeam fényszórókat.

Az Audi után a Mercedes-Benz is kedvet kapott, és a felfrissített CLS-t Multibeam LED-es fényszórókkal szerelték fel a német gyártónál. A luxuskupé lámpáit 24 különálló LED alkotja egyenként, az elektronika pedig akár százszor is képes állítani a diódákon másodpercenként.

Az intelligens fényszórók szenzorjai érzékelik a szemből érkező autókat, és gondoskodnak arról, hogy a lámpa ne vakítsa el a másik sofőrt. A beállításokhoz a navigációs adatokat is fel tudja használni a vezérlőrendszer, így például körforgalomhoz érve a LED-ek előre megvilágítják a kritikus részeket, ezáltal az utazás biztonságosabb lesz.

A ráncfelvarrás nem tekinthető látványosnak, ha a CLS külsejét kezdjük el szemlélni, hiszen az elődtől alig lehet megkülönböztetni a friss változatot. A belsőt szemlélve azonban már láthatunk néhány új kiegészítőt, a műszerfal például kapott egy nagyobb színes kijelzőt a tökéletes tájékozódás érdekében.

A legtöbb figyelmet talán az erőforrások kapták a módosítások során. A friss darab összes motorja Euro6-os, az újdonságnak számító CLS 220 BlueTec pedig a 2,1 literes dízellel 170 lóerőre és 400 Nm-re képes. A 204 lóerős változat 500 Nm-t fejt ki, a CLS 250 BlueTEC háromliteres és V6-os dízeljénél pedig a 258 lóerő mellé 620 Nm-t párosítottak.

A CLS 350 CGI helyére érkező CLS 400-ban háromliteres, duplaturbós V6-os benzines erőforrás dolgozik, illetve 333 lóerővel és 480 Nm-vel repíti előre az autócsodát. Még ennél is brutálisabb a CLS 500, ami 408 lóerőt és 600 Nm-t kínál az eddigiekkel elégedetlen fogyasztóknak. Az AMG változatoknál maradt az 5,5 literes duplaturbós V8-as, ami szerény 557 lóerejével lassacskán megközelíti az S-osztály teljesítményét (585 lóerő).

Címkék: mercedes cls