Fókuszban az autósboltok: Ön is rossz minőségi autóalkatrészt vesz?

62fb5f1024529266c6e71c0c0c9ddb3c_l.jpg

Érdemes elgondolkodni a kérdésen, ugyanis a május elején letudott hatósági razzia szerint számos autóalkatrésszel komoly minőségi vagy engedélyezési problémák merült fel.

352 helyszínen mintegy 22 ezer autóalkatrészt vizsgáltak meg május elején a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal szakértői a megyei és fővárosi kormányhivatalok segítségével. A hónap második hetében tartott razzia azt a célt szolgálta, hogy ellenőrizzék a forgalmazók működését és a forgalmazott termékek minőségét, valamint hogy kiszűrjék a különböző szabálytalanságokat.

Az ellenőrök kemény munkát végeztek: nemcsak autósboltokat, hanem nagyáruházakat és benzinkutakat is átfésültek, sőt, egy-egy szúrópróbaszerű ellenőrzésen a fogyasztóvédelmi felügyelőségek szakemberei is elkísérték a csapatot.

Összesen 21 968 darab alkatrészt ellenőriztek az időszakban, amikből 1108 esetében jóváhagyásra kötelezett, mégis jelöletlen alkatrészt találtak az ellenőrök. A vizsgálódásról készült statisztika szerint ez a probléma volt a leggyakoribb, miközben a vizsgált termékek 13 százalékánál (2912 darabnál) egyéb, de leginkább minőségi jellegű kifogást találtak.

A végeredmény tehát igencsak lelombozó: 4020 problémás termék, azaz minden ötödik (18,3 százalék) értékesíteni kívánt alkatrész kapcsán van valami gubanc.

Az akció arra is rávilágította a hatóságokat, hogy az autóalkatrészek egyedi rendelésre történő, rövid határidővel való beszerzése bevett gyakorlatnak számít a boltoknál, akik kicsi kockázatot vállalnak a néhány napig megőrzött termékekkel. Éppen ezért a razzia után a szervek arra is figyelmeztették a vásárlókat, hogy a nem márkakereskedésben vagy hivatalos viszonteladónál rendelt alkatrészek minősége sajnos nem minden esetben felel meg az előírásoknak. A hivatal arra is felhívja a figyelmet, hogy szélsőséges esetben ez a mulasztás később akár emberéletet is követelhet.

Címkék: autóalkatrész