Az elektromos autók uralták a Frankfurti Autószalont
A villanyautókra irányult a legnagyobb figyelem az idei Frankfurti Autószalonon, ahol ráadásul azt is megtudhattuk, hogy két év múlva már hidrogénnel üzemelő autót is vásárolhatunk majd Európában.
Számos autócsoda debütált a 2013-as Frankfurti Autószalon, ahol a klasszikus meghajtású (dízeles és benzines) autók helyett sokkal inkább az elektromos és a hibrid üzemelésű autóknak jutott a legnagyobb szerep. Mint mindig, úgy most is hatalmas tömeg jelent meg az impozáns kiállításon, ahol négy kategóriában lehetett megcsodálni és megvásárolni az újdonságokat: a szériaautók mellett a hamarosan elérhető és a távoli jövő tanulmányautói, valamint az egyszerű ráncfelvarráson átesett típusok igyekeztek felkelteni a látogatók figyelmét.
Az Európa legnagyobb autószalonjának számító IAA pedig nem hagyta cserben a látogatókat, hiszen megannyi szépséget láthattunk a franciáktól, a németektől és olaszoktól; bár a Fiat-csoporttól csak a felújított Alfa Giulietta és a Ferrari 458 sportváltozata, a Speciale mutatta meg magát, aminek oka nagy valószínűség szerint a talján autóipar nehéz helyzete.
Lerántották a leplet viszont az új Audi A8-asról, az új Opel Insigniáról, az új Peugeot 3008/5008-ról, az új Renault Mégane-ról és az új Dacia Dusterről. Az említett modelleket a gyártók természetesen igyekeztek teljesen újként aposztrofálni, holott ezek inkább csak egy komolyabb ráncfelvarrást kaptak.
A szériaautók esetében valamelyest nagyobb volt az izgalom: a BMW i3 mellett a BMW i8 is előbújt a lepel alól, viszont a legnagyobb meglepetést a német márkánál 3-as kupé és az X5-ös harmadik generációja jelentette. Az i8 kapcsán a tervezéskor viszont nemcsak a teljesítményre ügyeltek, hanem a mindennapi használhatóságra, valamint a napjainkban egyre fontosabb takarékosságra is.
Az utóbbiakra kevésbé figyelő Porsche 918-ast viszont még a BMW-nél is nagyobb figyelem övezte, ezzel szemben a goodwoodi Festival of Speed rendezvényen látott prototípushoz képest a szériaváltozat nem sok újdonságot mutatott. A 918-as karosszériaelemei közül eltűntek a rések, valamint a kocsi rendes lámpákat is kapott, ettől függetlenül sok pluszt nem kaptunk. Különlegesség volt az a hír viszont, hogy a Porsche 918-asnak sikerült áttörnie a mágikus hétperces határt a Nürburgringen, és a márka tájékoztatása szerint az autó 6:57-es időt futott.
A 918 Spyderről ráadásul elmondható, hogy minden idők legdrágább Porschéja is, és bár a tervezéskor a teljesítményre irányult a kiemelt figyelem, a kocsi takarékos is tud lenni, ha fel vannak töltve az akkumulátorai.
A Toyota standjánál eközben bejelentették, hogy 2015-től Európában is megvásárolhatóvá válik az a hibrid szedán, amiben üzemanyagcella helyettesíti majd a belső égésű motort. A japán gyártó igyekszik minél hamarabb elérni a zéró emissziós autózás lehetőségét, az üzemanyagcellás autónál ez például azt jelenti, hogy benzin helyett hidrogént kell majd tankolni, ami majd vízpára formájában távozik az autónkból.
A Toyota elismerte, hogy a technológia miatt az autó kezdetben drága lesz (lenne), viszont ahogy fejlődik a technológia, úgy lesz kisebb az ár is, és 2020-ra már tömegesen értékesíteni lehet az üzemanyagcellás hibrideket.
A fentiek mellett még külön érdekesség volt az Audi Sport Quattro nevű 700 lóerős tanulmánykocsi, a szögletes és elegáns Volvo Coupé Concept, a Lexus LF–NX szabadidő-autó, valamint a szárnyas ajtós Opel Monza. Mellettük még megmutatta magát a Jaguar C–X17, az Audi Q5, a BMW X3, a Ford S-Max Concept, és persze a nagy meglepetést kiváltó, csodaszép S-osztályos Mercedes kupé.