Itt az első európai kínai autó
A kínai autógyártók nemcsak másolni akarják az európaiakat, de be is törnének a piacra: 2013 második felétől a Great Wall komoly mértékű gyártást szeretne ekezdeni Bulgáriában.
A kínai autógyártó, a Great Wall Motors a bulgáriai Lovecsben az idei év második felétől kezdve évi hatvanezer autó gyártását szeretné elindítani, és már néhány darabot sikerült is értékesíteni Olaszországban.
A Great Wall-t 1976-ban alapították, és a Nagy Fal, az egyik leghíresebb kínai szimbólum után nevezték el. A gyártó 2010-ben Kína legnagyobb SUV-gyártója lett, 2012-ben elkezdtek betörni a kisebb kategóriás autók piacára.
A folyamatosan zajló piacbővítések egyik lépése a bulgáriai gyártás elindítása is, amitől a távol-keleti cégnél komoly profitot és sikert remélnek. A Great Wall még 2009-ben kötött együttműködést a bolgár Litex Motors-szal, aminek eredménye az volt, hogy a H6 és a Steed nevet kapott modellek Kína mellett Bulgáriában készülnek.
A kooperáció következő lépése egy 500 ezer négyzetméteres komplexum volt, amit 300 millió euróból hoztak ki, és tavaly februárban adtak át. Ez a létesítmény fogja biztosítani annak az évi 60 ezer darab autó a gyártását, amiket kizárólag az európai piacra szánnak a kínaiak.
Az üzem felépítésével és átadásával a Great Wall lett az első kínai autógyártó, amely gyártósort telepített Európába.
A kínai autógyárak annak köszönhetik hatalmas sikerüket, hogy elképesztő méretű hazai vásárlóerő áll mögöttük. Kínában közel 1,3 milliárdan élnek, és mivel az ország gigantikus fejlődésen megy keresztül, a vásárlók ki vannak éhezve az autókra.
A piacbővítés eredményeképp a Great Wall Kelet-Európa mellett Dél-Amerikát is megcélozza, és szeretne rövidtávon komoly sikereket elérni.