Skoda földgázzal? A CNG-meghajtású Octavia bemutatkozik a Genfi Autószalonon

 

be4e4fd1bcb87d92f342f6e3e3e1d9e2_l.jpgNem lassít a Skoda: a cseh autógyártó igyekszik mindent kihozni a szépen teljesítő Octaviából, amely így hamarosan egy CNG-meghajtású változattal újít be.

Bővül az Octavia palettája: a Genfi Autószalonon bemutatkozik egy igazi újdonság, a földgázzal meghajtott modell. A gázos változat ráadásul nem az egyetlen újdonság lesz, hiszen a svájci kiállításon megnézhetjük majd az emelt hasmagasságú Octavia Scout-ot és a tanulmányként érkező VisionC-t is.

A G-TEC utónevet viselő, földgázzal étkező Octavia ráadásul Volkswagen-motort kapott, amely Euro 6-os környezetvédelmi normának megfelelően működik, és már bizonyított is a Golf TGI BlueMotion-nál. Az 1,4 literes turbó 110 lóerőt nyom és 220 Nm-et teljesít, és csak gázmeghajtással 410 kilométert tehetünk majd meg az utakon (csak benzinnel 920-ra nő ez a mennyiség az 50 literes benzintanknak köszönhetően). Minden alternatívát kihasználva az Octavia egyetlen duplatankolással akár 1330 kilométert is megtehet egyhuzamban, már persze ha bírja a sofőr.

A CNG-meghajtás egyik előnye z, hogy mindössze 97 gramm szén-dioxiddal szennyezi a környezetet kilométerenként, a menetteljesítmény pedig megfelel egy átlagos család igényeinek. Százra 11 másodperc alatt gyorsul, és 200 kilométer órával képes maximum repeszteni. Az egyetlen negatívumot egyelőre az 500 literesre zsugorodó csomagtartóban találjuk, amely bár soknak számít így is, valójában 90-nel kevesebb az Octaviánál megszokotthoz képest.

Nincs információ még arra nézve, hogy a G-TEC hajtáslánccal működő Octavia elérhető lesz-e Magyarországon (a szintén gázos Citigo például nem kapható nálunk), azonban a hiányosan kiépített CNG-kúthálózat inkább ellenünk szól, semmint mellettünk.

Címkék: skoda octavia