Visszavenné rekordját a Seattól a Renault

dc9e231f652301f80ea8e901bd9ec18a_l.jpg

Nem eshetett valami jól a franciáknak, hogy a spanyolok elorozták az egyik Renault-rekordot: tudniillik a Seat Leon elsőkerekes modellként 8 perc alatt teljesített egy kört a Nürburgring Nordschleifén, és beintett a csúcstartó Mégane RS Trophy-nak.

Nem szerencsés, ha az ember hagyja, hogy szórakozzanak vele, ezért a Renault sem tervez mást, mint hogy visszavág a Seatnak a nürburgringi címbitorlásért. A spanyolok azzal verték ki a biztosítékot a franciáknál, hogy a Leon először tudott 8 perc alatt teljesíteni elsőkerekes modellként a német pályán, ezzel pedig a kategóriában a leggyorsabb lett.

Bár a cím nem hivatalos, az eddig a leggyorsabb elsőrekék-meghajtású autót adó Renault mindent megtesz, hogy újra övé legyen a rekord a Nürburgringen. A rekordkísérlet június 16-án várható, és a franciák egy videót is közzétettek a még brutálisabb, még pörgősebb Mégane Rs Trophy-ról.

Bár híresen tökösek a Renault-legények, azért ezt a célt nagyon nehéz lesz elérni: a Seat Leon Cupra 280 lóerős változata mintegy 7 perc 58 másodperc alatt tudta le a távot, ez pedig elképesztő teljesítménynek számít.

A Renault a siker elérése érdekében az Akrapovic-Öhlins-Michelin triót is segítségül hívta. Bár sok részletet még mindig homály fed, néhány dolog biztos: az Akrapovic kipufogórendszerének köszönhetően a Mégane RS Trophy 265 lóerőre lesz képes (360 Nm-es csúcsnyomatékkal), míg a Michelin abroncsok a gyorsabb kanyarvételben igyekeznek majd asszisztálni.

Utóbbi rendkívül nagy előnyt jelentett már a Cupránál is, ezért a Renault-nál sem volt indokolt a váltás. Az Öhlins lengéscsillapítással pedig természetesen azt szeretnék elérni, hogy még gyorsabb legyen a Mégane RS futóműve.

A franciák legjobb ideje eddig 8 perc 7,97 másodperc volt, azaz tíz másodpercet legalább javítaniuk kell annak érdekében, hogy a Nordschleife bajnokai, és a leggyorsabb elsőkerekes autó tulajdonosai legyenek.

Címkék: seat renault megane