Turbóra vált a Ferrari

2e2843e2ade511d88df42c8a44a73c77_l.jpg

Eddig bírták az olaszok: a Forma-1 után az utcai autóknál is turbómotorokra váltanak a Ferrarinál, ahol az elsőként a felfrissített California kaphat új meghajtást.

A modellfrissítésen átesett California kabrió igencsak szépre sikerült, és a Ferrari tervezői kitettek magukért, hogy trendi, dinamikus formákkal és elismerésre méltó teljesítménnyel nyűgözzék le a száguldás szerelmeseit.
Az alaposan átdolgozott modell orrába ráadásul a régi 4,3 literes szívó V8-as helyére egy 3,8 literes, biturbó V8-as került, a turbós hatást pedig a California név utánra ragasztott plusz T is jelzi (ha esetleg valakinek nem tűnne fel elsőre). Az 560 lóerőre és 755 Nm leadására képes 3855 köbcentis turbómotorral akár a kiugróan magas 7500-as percenkénti fordulatszámot is elérheti a tulajdonos egy-egy túráztatás alkalmával.

Ha ez nem volna elég, az olasz márka tájékoztatása szerint teljesen a mérnökök ki tudták küszöbölni a turbólyukat a kis tehetetlenséggel bíró, kettős megfúvású turbókkal, így a motor nyomatleadása ugyanolyan lineárisan növekszik majd, mint ahogy azt a szívók esetében már megszokhattuk. A Ferrari ígérete szerint ráadásul turbómotornak még sosem volt olyan jó hangja, mint amilyen szépen szól majd a California 3,8 literes szörnyetege.
Az új erőforrás emellett 70 lóerővel nagyobb, 15 százalékkal takarékosabb és kétszer olyan nyomatékos, mint a régi erőforrás, pedig a Maserati Quattroporte motorjából továbbfejlesztett előző változat is rendelkezett már Start/Stop rendszerrel.

A Californiához hétfokozatú duplakuplungos váltó jár, a bő másfél tonnát nyomó modell pedig 3,6 másodperc alatt gyorsul fel százra a gyári adatok szerint. Javulás tapasztalható a végsebességben is, hiszen a régihez képest 3 kilométer per órás javulást elérve a Ferrari 315-re tornázta fel a California maximális száguldását.
Nem mellékes, de lecserélték a rugókat is a modellben, amiket mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítókkal helyettesítettek. A Magnaride csillapítók kétszer gyorsabban reagálnak, és sok más előnyük mellett csökkentik a dőlést a kanyarban, valamint növelik a komfortot is.

A Ferrari mérnökei a jobb vezethetőség érdekében közvetlenebbre áttételezték a kormányzást, valamint áthangolták a rásegítést is. A hosszabb utazások érdekében lehajthatóvá tették a hátsó üléseket, így a csomagtartókat bővíthetjük a még több és még nagyobb bőröndök kedvéért. A keménytető 14 másodperc alatt nyílik és záródik, és gombnyomással mozgathatjuk az eszközt.

A Pininfarina segítségével megtervezett külső is sokat változott: a megmaradt méretek ellenére a megjelenést erősebbre vették. A kabrió orra most már inkább az F12 Berlinettára hasonlít, a diffúzort hatékonyabbra cserélték, míg belül új bőrkárpitokat és 6,5 colos érintőképernyős fedélzeti menürendszert kapunk a pénzünkért.
A felfrissített California T-t idén márciusban, a Genfi Autószalonon láthatja majd először a nagyközönség, addig pedig nekünk is várni kell, amíg lerántják végre a leplet az új olasz csodáról.