A Mazdánál landolt a Toyota kisautója

77e3798bb9782084333898c5f75d9aab_l.jpg

Az évek óta virágzó Toyota–Mazda együttműködés új fejezethez érkezett, és az új tervek szerint az előbbi kisautóját utóbbi fogja összeszerelni.

Nincs is szebb egy pazarul működő, gyümölcsöző munkakapcsolatnál. Miután a Ford kilépett a Mazda mellől, a japán gyárnak szüksége volt egy erős partnerre, hiszen megfelelő anyagi háttér nélkül nehéz lett volna a fontos fejlesztéseket végigcsinálni.

A Toyota ekkor lépett be a képbe, és bár a felek jó viszonya azóta is tart, az együttműködésről két évig nem igazán hallottunk híreket.
Az új 2-eshez a Mazdának a nagy japán testvér nyújtotta a jobb kezet, viszont az MX-5 utódjának kifejlesztéséhez már inkább a Fiatot hívta a hirosimai cég, ezért a szakmabeliek már vártak valami közös projektet. A Toyota új kisautójával pedig ez a projekt meg is érkezett.

Az új 2-essel a mexikói Salamancában készülő kisautóról a Mazda helyi vezérigazgatója, Keishi Egawa osztott meg pár fontos információt, és kiderült, hogy a két márka hasonló kapcsolatot szeretne kialakítani egymást között, mint amilyen a Peugeot és a Citroen között van Európában az Aygo–C1–108 triumvirátus kapcsán.

Ennek a mentén pedig körvonalazódik is a két fél között létrejött megállapodás: az üzem és az alapkonstrukció a Mazdáé, viszont a Toyota eltérő formatervvel és hangolással kialakíthatja a saját változatát a típusból. Egawa szerint a Toyota a Skyactive motorokat is felhasználhatja majd, illetve várható az is, hogy az új 2-es és a Toyota kisautója a burkolat egyes elemein kívül azonos lesz.

Nem tudni ugyanakkor még azt, hogy a Toyotának miért is volt szüksége a Mazda 2-esre. Mivel a kisebb japán márka modellje szinte teljesen megegyezik a Yaris méreteivel, ezért elviekben az is elképzelhető , hogy a Mazda csinálja majd a következő generációs Yarist; ez a teória azonban nem áll szilárd lábakon.
A Mazda 50 ezer darab Toyota-emblémás kisautót fog összeszerelni, miközben a Yarist hat üzemben gyártják a világ legerősebb konszernjénél. Jól látható, hogy a Mazda kapacitása erre nem lenne elégséges, így valószínű, hogy inkább egy egyedi, kis példányszámú modellt fogunk köszönteni majd Toyota márkajelzéssel.

Címkék: mazda mx-5 toyota