A Mazdánál landolt a Toyota kisautója
Az évek óta virágzó Toyota–Mazda együttműködés új fejezethez érkezett, és az új tervek szerint az előbbi kisautóját utóbbi fogja összeszerelni.
Nincs is szebb egy pazarul működő, gyümölcsöző munkakapcsolatnál. Miután a Ford kilépett a Mazda mellől, a japán gyárnak szüksége volt egy erős partnerre, hiszen megfelelő anyagi háttér nélkül nehéz lett volna a fontos fejlesztéseket végigcsinálni.
A Toyota ekkor lépett be a képbe, és bár a felek jó viszonya azóta is tart, az együttműködésről két évig nem igazán hallottunk híreket.
Az új 2-eshez a Mazdának a nagy japán testvér nyújtotta a jobb kezet, viszont az MX-5 utódjának kifejlesztéséhez már inkább a Fiatot hívta a hirosimai cég, ezért a szakmabeliek már vártak valami közös projektet. A Toyota új kisautójával pedig ez a projekt meg is érkezett.
Az új 2-essel a mexikói Salamancában készülő kisautóról a Mazda helyi vezérigazgatója, Keishi Egawa osztott meg pár fontos információt, és kiderült, hogy a két márka hasonló kapcsolatot szeretne kialakítani egymást között, mint amilyen a Peugeot és a Citroen között van Európában az Aygo–C1–108 triumvirátus kapcsán.
Ennek a mentén pedig körvonalazódik is a két fél között létrejött megállapodás: az üzem és az alapkonstrukció a Mazdáé, viszont a Toyota eltérő formatervvel és hangolással kialakíthatja a saját változatát a típusból. Egawa szerint a Toyota a Skyactive motorokat is felhasználhatja majd, illetve várható az is, hogy az új 2-es és a Toyota kisautója a burkolat egyes elemein kívül azonos lesz.
Nem tudni ugyanakkor még azt, hogy a Toyotának miért is volt szüksége a Mazda 2-esre. Mivel a kisebb japán márka modellje szinte teljesen megegyezik a Yaris méreteivel, ezért elviekben az is elképzelhető , hogy a Mazda csinálja majd a következő generációs Yarist; ez a teória azonban nem áll szilárd lábakon.
A Mazda 50 ezer darab Toyota-emblémás kisautót fog összeszerelni, miközben a Yarist hat üzemben gyártják a világ legerősebb konszernjénél. Jól látható, hogy a Mazda kapacitása erre nem lenne elégséges, így valószínű, hogy inkább egy egyedi, kis példányszámú modellt fogunk köszönteni majd Toyota márkajelzéssel.