Uralja a Ford és a Skoda a hazai piacot

A JATO Dynamics nevű autóipari információs szolgáltató kihozta a 2013. júniusi eladási statisztikákat, ami bizonyos szempontból nem okozott meglepetést: a Ford és a Skoda tovább uralja a piacot.

 A JATO statisztikái szerint az idei év hatodik hónapjában Magyarországon 5009 darab új személyautót, illetve 848 darab új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba. A személyautók terén a tavalyi adatokhoz képest nincs lényegi eltérés, ugyanakkor kétszázalékos csökkenés tapasztalható a 2012 első féléves eladási adatokhoz képest: idén január és július között 27 327 darab autó kapott rendszámot.

 A legsikeresebb márka júniusban a Ford volt 735 darabbal, a legnépszerűbb modell pedig ismét a Skoda Octavia lett 348 darab eladásával. A Ford a hazai piac 11 százalékát uralja, a Skoda Octavia pedig vezeti az éves listát is (1509 darab). A második legnépszerűbb júniusi modell az Opel Astra volt, amelyből mintegy száz darabbal kevesebbet vásároltak, mint az Octaviából.

 A JATO statisztikáiból az is kiderül, hogy a forgalombahelyezések nagyobb részét (73 százalékát) a céges vásárlások tették ki. A céges vásárlások száma a két népszerű márkánál, a Fordnál és a Skodánál extrém magas volt (89 és 86 százalék), ami arra enged következtetni, hogy a vállalkozások ezeket a márkákat tartják a legjobb választásnak. A legkevesebbet a Toyotából és a Daciából vásároltak a cégek, ezekkel inkább a magánszemélyek boldogították magukat.

 A legelszomorítóbb adat, hogy a válság előtti adatokhoz képest (2008) brutális csökkenés látható: a régi 16 621 darabos eladási mutató 2013-ban épp csak meghaladta az ötezret; a kettő között 280 százalékos különbség van.

Címkék: ford skoda